MEGA HIZLI OKUMA – Mini Kurs # 4

 

HIZLI OKUMA KURSLARININ ÇOĞU NEDEN BAŞARISIZ?

© Melik Duyar, 2000 - 2007

Bu mini kursu temel olarak iki bölüme ayırdım diyebilirim. Birinci bölümde hızlı okuma kurslarının çoğunun neden başarısız olduğunu inceleyeceğiz. İkinci bölümde ise okuduklarımızın hafızamızda kalması için nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğreneceğiz.

Bir önceki mini kursta göz açılarınızı genişletmek için size ücretsiz bir bilgisayar programı hediye etmiştik. Bu bilgisayar programıyla üç gün boyunca her gün 3 saat egzersiz yapmanızı istemiştik. Hem de üç gün...

Şimdi soruyorum; Ne oldu? Hızlı okumaya başladınız mı?

Cevabınızın kocaman bir "HAYIR" olarak duyar gibiyim.

Aslında ta baştan cevabınızın ne olacağını biliyordum. Ancak uygulayarak cevabı kendinizin bulmasını istedim.

Birçok hızlı okuma programının temelinde bu şekilde göz açılarını genişletmeye çalışmanın olduğunu bir önceki mini kursta söylemiştik. Tekrar edersek; "Takistoskobik Eğitim" adı verilen bu egzersizlerde, kursiyerler bir bilgisayar programının karşısına oturtulmakta ve katılımcılara saatlerce göz egzersizleri yaptırılmaktadır.

Bazı hızlı okuma kursları bir bilgisayar karşısında 1 veya 2 günlük yoğun göz egzersizleri eğitimiyle hızlı okuma eğitimi verdiklerini iddia etmektedirler. Bu mümkün değildir arkadaşlar. Teorik olarak 2 günde bir hızlı okuma eğitimi verdiğini belirten bir kuruluş, bir yılda 180 civarında farklı kurs yapabilmeyi planlamaktadır. Böyle bir iddia "hızlı okuma" kavramını "hızlı para kazanma" kavramına çevirme çabasından başka bir şey değildir. Böyle bir eğitim ancak hızlı okuma konusunda size genel bir bilgi verebilir. Size hızlı okumayı öğretemez.

ETKİLİ BİR HIZLI OKUMA PROGRAMININ SÜRESİ NE OLMALIDIR?

Etkili bir hızlı okuma programı, kullanılan tekniklerin doğru olması ve eğitimin doğru kişi tarafından verilmesi kaydıyla en az 2 hafta, en çok ise 6 hafta civarında olmalıdır.

Hızlı okuma kavramını paraya çevirme düşüncesi o kadar çok ileriye gitmiş ki; çeşitli yerlerde bazı hızlı okuma kurslarının çeşitli şehirlerde temsilcilik vereceğiyle ilgili ilanlar görüyorum.

Tek şartları ne biliyor musunuz?

20.000 veya 30.000 US$ paranızın olması ve bu parayı onlara vermeniz...

20.000 veya 30.000 US$ paranızın olması ve bu parayı onlara vermeniz...

Dikkat ederseniz tek şart para... Kim olduğunuz ve ne iş yaptığınız hiç önemli değil. Yani eğitimin kimin tarafından verildiği umurlarında bile değil.

Yukarıdaki hatalara tekrar geri döneceğim. Şimdi bu tip hızlı okuma kurslarının sonuçlarına bir göz atalım;

İnsanların çok hızlı okuyabileceklerinin tüm dünyada bilimsel olarak ispat edilmesi ile, ülkemizde de bu konuyla ilgili birçok yayın, kurs ve seminer ilanları yoğun şekilde göze çarpmaya başlamıştır. Ancak bu tip kurs ve seminerlere katılan çoğu insan maalesef bu eğitimlerden ya umduklarını bulamamışlar, ya da biraz olsun artan okuma hızları kurs veya seminer sonrası hemen eski haline geri dönmüşlerdir.

Hızlı okuma kurslarının çoğunun neden başarısız olduğunun açıklamasına geçmeden önce, okurumuz Sn. Gül Muratoğlu’nun "Mega Hızlı Okuma" seminerimize katıldıktan sonra gönderdiği aşağıdaki e-mail mesajına bir göz atmanızı öneriyorum;

Sn Melik Duyar,

Sizin eğitiminize katılmadan önce üç ayrı kişinin verdiği hızlı okuma kursuna katılmama rağmen, hızlı okuma becerisine ulaşamadım ve sonuç elde edemedim.

Tam umudumu kaybetmek üzereyken, bir de sizin eğitiminizi denemek istedim. İyi ki denemişim. Keyifli, eğlenceli ve son derece düzeyli geçen iki hafta, adeta rüya gibiydi. Çok keyifli olmasının yanında motive ediciliğinin de ileri düzeyde olması benim için çok önemliydi. Bilenden değil de yapandan dinlemenin doyulmaz tadını yaşattınız. Minnettarım.

Sahip olduğunuz geniş bakış açısına ve derin kavrayışınıza hayran olmamak mümkün değil. Eğitim yapma kararı almanız, bu yönde talebi olanlar için gerçek bir armağan olmuş. İyi ki varsınız. İyi ki sizi tanıma kararı almışım. Bu anlamda kendimi de kutluyorum. Sizi kutlamak haddime değil hocam, eserleriniz, çalışmalarınız, azminiz karşısında saygıyla eğiliyorum. Kendi potansiyelinizi ortaya koyma ve geliştirme konusundaki yılmaz çabalarınızı paylaşmak üzere yaptığınız çalışmalar, yeni sulara, yeni ufuklara, yeni ve kaliteli yaşamlara katkı sağlamakta. Yüreğinize, beyninize, ellerinize sağlık hocam. Allah yolunuzu ve bahtınızı açık etsin. Ne çok ihtiyacımız varmış size, tanıyınca fark ediyor insan. Tevazu içinde geçen derslerdeki nahif tarzınız büyüleyici. Sağlıkla, huzurla ve neşeyle yaşayın. En kısa zamanda yeniden görüşmek dileğiyle.

GÜL MURATOĞLU

16-10-2006

ANKARA

Sn Gül Muratoğlu’nun katıldığı seminer gurubunun toplu görüntüsünün büyük resmini görmek için aşağıdaki resmin üzerine tıklayınız...

Çoğu hızlı okuma seminer ve kurslarının başarısız olmasının üç temel sebebi vardır;

1-) Bu sebeplerden birincisi kullanılan eğitim tekniğidir,

2-) İkinci önemli neden eğitimi veren kişiyle ilgilidir.

3-) Üçüncü neden ise, verilen hızlı okuma eğitiminin ANLAMAYI, HAFIZADA TUTMAYI ve HATIRLAMAYI garanti edememesidir.

Okunan bilgilerin HAFIZADA TUTULMASI ve GEREKTİĞİNDE HATIRLANMASI için nelere dikkat edilmesi konusu her hızlı okuma eğitiminin birinci önceliği olmalı. Bu önemli konunun incelenmesini ve bu konuda neler yapılması gerektiğiyle ilgili bilgileri en sona bırakıyorum.

Şimdi gelin çoğu hızlı okuma kurs ve seminerinin başarısız olması nedenlerini yakından inceleyelim;

1-) Çoğu Hızlı Okuma Kurs ve Seminerinin Başarısız Olmasının Birinci Nedeni Kullanılan Eğitim Tekniğidir :

İncelerseniz çoğu hızlı okuma kurs veya seminerlerinin temel olarak sadece takistoskobik (tachistoscopic) eğitim tekniğine dayalı olduğunu görürsünüz. Maalesef takistoskobik yöntem sadece göz açılarıyla ilgilenmekte, beynin tüm fonksiyonlarını işin içine katmadığı için tek başına başarılı olamamaktadır. Aynı tekniği üçüncü mini kursta siz de denediniz. Sonucu şu anda siz de gerçekçi olarak değerlendirebiliyorsunuz.

Bu arada çoğu hızlı okuma eğitiminin bir veya iki gün gibi kısa süreli olması da ayrı bir hatadır. Tekrar ediyorum; Etkili bir hızlı okuma programı, kullanılan tekniklerin doğru olması ve eğitimin doğru kişi tarafından verilmesi kaydıyla en az 2 hafta, en çok ise 6 hafta civarında olmalıdır.

"Mega Hafıza Eğitim Merkezi" olarak, hızlı okumanın çok geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak üzere uzun bir çalışma sonucunda, hızlı okumayla ilgili beynin tüm fonksiyonlarını işin içine katarak "MEGA HIZLI OKUMA®" başlıklı eksiksiz bir eğitim seti hazırladığımızı da bu vesile ile size bildirmek istiyorum. Bu mini kursta amacım bu seti tanıtmak değil şüphesiz. İsteyenler aşağıdaki resmin üzerine veya altındaki linke tıklayarak bu setin neden farklı bir set olduğunu inceleyebilirler. Ancak heyecanlanıp bu seti de hemen satın almaya kalkmayın lütfen. Çünkü mini hızlı okuma kurslarının sonunda, BU SETE NASIL ÜCRETSİZ OLARAK SAHİP OLABİLECEĞİNİZ BİLGİSİNİ DE VERECEĞİM.

MEGA HIZLI OKUMA SETİ

2-) Çoğu Hızlı Okuma Kurs ve Seminerinin Başarısız Olmasının İkinci Nedeni Eğitimi Veren Kişiyle İlgilidir :

İncelerseniz, çoğu hızlı okuma kursu verdiğini iddia eden kuruluşun bu ilanlarında eğitimi veren kişinin kim olduğunun belli olmadığını görürsünüz. Doğru teknik ve doğru program kullanılsa bile, bir eğitimi kimin verdiği çok önemlidir.

Hızlı okuma eğitimi veren kişinin önce kendisinin hızlı okuyabilmesi gerekir.

Hızlı okuma eğitimi veren bir kişinin önce kendisinin hafızasının güçlü olması gerekir.

Hızlı okuma eğitimcisinin önce kendisinin okuduklarını hafızasında tutabilmesi gerekir

Peki kaçımız bir hızlı okuma eğitimine karar verirken bunları sorguluyoruz? Maalesef hızlı okuma kurs ve seminerleri verdiğini iddia eden kuruluşların çoğu konunun uzmanı olmayan, hafıza, beyin fonksiyonları ve zihinsel potansiyel konusunda bilgisiz ve yetkili olmayan kişilerle çalışmaktadırlar. Katılmayı planladığınız hızlı okuma kurs ve seminer öğretmenlerini sorguladığınızda, çoğunun eğitim, psikoloji, beyin eğitimi ve özellikle modern okuma teorileriyle ilgili bir eğitim geçmişleri olmadığını göreceksiniz.

Harika bir eğitim programı bile, kötü, bilgisiz ve eğitimi yetersiz bir kişinin elinde insanlara bırakın faydalı olmayı, zararlı ve bu eğitime katılanların beyinlerini örseleyici bir hale getirmektedir. İsterseniz önce aşağıdaki sorular üzerinde birkaç dakika düşündükten sonra bu konuya devam edelim;

Üzerinde Düşünülmesi Gereken Önemli Sorular:

İngilizce bilmeyen bir kişi İngilizce öğretebilir mi?

Konuyla ilgisi olmayan ve eğitimsiz bir kişi başkalarına ait bilgileri çalıp telif hırsızlığı yapabilir mi?

Çocuk eğitiminden anlamayan bir kişi çalıntı bilgilerle çocukların beyinlerini örseleyebilir mi?

Kendisi hızlı okuyamayan bir kişi size hızlı okumayı öğretebilir mi?

Yukarıdaki soruların cevabını merak ediyorsanız, Türkiye’de eğitim dünyasında neler olduğunu ve insanların nasıl kandırıldıklarını çok açık bir şekilde ortaya koyan aşağıda anlatacağım gerçek bir olayı dikkatle okumanızı tavsiye ediyorum. Bu gerçek olay Türkiye’de İngilizce bilmeyen insanların İngilizce seti hazırlayarak İngilizce öğretmeye kalktığını, herhangi bir üniversite mezunu dahi olmayan kişilerin kendilerini üniversite mezunu olarak tanıtarak kendi kendilerini uzman ilan edip, hatta kendilerinin "tarafımca" özel olarak eğitildiklerini söyleyip insanları kandırmaktadırlar.

TELİF HIRSIZLIĞINDAN SUÇLU BULUNMUŞ BİR KİŞİNİN
GARİP HİKAYESİ !!!

DİKKAT!

Bu yazı telif hakkı ihlalinden suçlu bulunan kişinin karar için üst mahkemeye itiraz etmiş olması ve bu sürecin devam etmesi nedeniyle hakkında yayın yapılamayacağı gerekçesi ile yayından şimdilik kaldırılmıştır.

3-) Çoğu hızlı okuma kursunun başarısız olmasının üçüncü nedeni ise, verilen hızlı okuma eğitiminin ANLAMAYI, HAFIZADA TUTMAYI ve HATIRLAMAYI garanti edememesidir.

Aslında bu konuyla ilgili önemli stratejileri beşinci mini kursa bırakacağım. Ancak mini kursun bu bölümünde okuduklarınızı anlamanız ve hafızanızda tutabilmeniz için basit ama önemli stratejilerden bir tanesini hemen vermek istiyorum. İsterseniz söze Goethe’nin güzel bir söylemiyle başlayalım;

"Gücünüzü dağıtmaktan sakının ve onu uğraştığınız işe yoğunlaştırın."

Goethe (1749-1832)

Evet, gerçekten çok doğru bir söz bu ve hızlı okuma sırasında da bu hususa dikkat etmeliyiz. Düşüncelerimizin dağılmaması ve okuduklarımıza yoğunlaşması için şöyle bir strateji uygulayabilirsiniz;

Okuduğunuz parçada altı önemli noktayı yakalama gibi hedefle okumaya başlayabilirsiniz. Bu altı hususu "CNN Türk" kanalındaki bir program başlığından da hatırlayabilirsiniz. "5N – 1K". Bu kısaltmayı açarsak, temel bir strateji olarak okuduğunuz parçada en azından aşağıdaki hususları yakalamaya çalışabilirsiniz;

 NE ?

 NE ZAMAN ?

 NASIL?

 NEREDE ?

 NEDEN ?

 KİM ?

Evet, bugünkü mini kursumuzun da burada sonuna geldik. Şüphesiz anlamayı ve hatırlama oranınızı artırmak için daha önemli okuma stratejileri var. Bunları merak ediyorsanız beşinci mini kursu beklemeniz gerekecek. Bir sonraki mini kursta okunan bilgilerin HAFIZADA TUTULMASI ve GEREKTİĞİNDE HATIRLANMASI için nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunu daha yakından inceleyeceğiz. Ayrıca hızlı okuma konusunu çok güzel bir şekilde özetleyen bir animasyon programını da birlikte izleyeceğiz.

Bir sonraki mini kursta görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın...

Melik Duyar

MEGA HAFIZA

www.megahafiza.com

www.megaegitim.com

Copyright © 2000 – 2007 Mega Hafıza Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti. (Tüm Hakları Saklıdır)

 

Sayın Sedat GÜNDOGAN,

Mini Kurs # 4 İÇİN DEĞERLENDİRME YAPMAK İSTER MİSİNİZ?

  Hiç Beğenmedim Beğenmedim Orta Beğendim Çok Beğendim  

 

 
 

 
 

 

Copyright © 2000 – 2009 Hızlı Okuma Derneği.